Pabila Kalam Berbicara

Tajamnya Mata Pena

Siapa unimapkini.blogspot ?

Posted by unite28 on February 18, 2009

Salam Aspirasi

Sudah lama rasanya blog ini ditutup kerana bertujuan untuk membaiki sistem unite28 yang mempunyai banyak masalah. Kemungkinan selepas ini, ia akan “down” lagi. Walaubagaimana pun terima kasih diucapkan kepada sahabat-sahabat yang pernah dan mungkin sedang menziarah laman ini.

Dalam minggu ini saya dikejutkan dengan kewujudan blog unimap, iaitu http://unimapkini.blogspot.com . Saya dimaklumkan blog ini “mungkin” dicipta oleh para pelajar unimap sendiri. Tetapi ada juga yang mengatakan ia dicipta oleh orang luar/bekas pelajar. Saya pun kurang pasti kesahihannya, tetapi apa yang mengganggu perhatian dan menimbulkan perasaan tidak puas hati saya adalah blog ini “mencuri” perkataan yang telah saya gunakan untuk menjenamabarukan blog unite ini. Siapa sebenarnya admin unimapkini.blogspot?

Tindakan blogger ini secara terang-terang telah mengambil kesempatan terhadap blog ini. Walaubagaimana pun saya sedar, nama itu bukanlah hak saya, tetapi apa yang penting adalah kesempatan yang telah diambil untuk men”duplicate”kan blog unite, ia satu tindakan untuk mensabotaj blog ini.

Saya dengan rasa dukacita ingin memohon agar pihak unimapkini.blogspot dapat bertindak dengan profesional pada masa akan datang, jangan hanya pandai mengambil kesempatan terhadap orang lain. Walaubagaimanapun saya tidak berniat untuk memanjangkan kes ini. Kepada blogger unimapkini.blogspot, gunalah nama itu sebaik mungkin, tetapi saya ingin mengingatkan anda! jangan hanya berblog semata-mata untuk menghiburkan mahasiswa UniMAP!

Leave a Reply

 
